sobota 18. ledna 2014

Let + Orientační soustředění v NYC

      Ahoj, zase se hlásím. Tentokrát chci napsat něco k mému odletu do USA a orientačním soustředění v New Yorku. Z Česka jsem odlétala poměrně brzo. Nebyla jsem zrovna šťastná, že si užiju jen měsíc prázdnin. Když skončila škola, začalo mi docházet jak blízko můj odjezd je. Clekem jsem se snažila nemyslet, že za chvíli odjíždím. Byl to celkem zvláštní pocit. Celou dobu jsem říkala jak mě v Česku nic nedrží.. a nakonec se mi ani odjíždět nechtělo.
     Co se týká balení, tak jsem začala asi 2 dny před odjezdem. Nějak jsem to nehrotila a řekla si, že co zapomenu tak si dokoupím v USA.
     Odlétala jsem z Prahy spolu s dalšími studenty. Myslím, že jsme tenkrát letěli 4. Sešli jsme se na letěšti i s rodiči, odbavili se a postupně se začali loučit. V tu chvíli skoro všichni brečeli. Snažili jsme se rozloučit rychle a neohlížet se zpátky. V letadle do Paříže jsme seděli všichni vedle sebe. Celkem mě překvapilo jak moc si rozumíme. Cestou do Francie jsme probírali naše očekávání, čeho se bojíme atd. Když jsme přistáli, já a kamarádka jsme běželi vyřizovat další letenku do NYC, protože se nám nepovedlo ji vytisknout v Praze. Ale nakonec jsme měli hromadu času, protože náš let měl asi 3 hodiny zpoždění.
    Cestou do New Yorku jsme bohužel neměli možnost sedět dohromady, takže na mě přišel celkem smutek... cca 8 hodin jsem se přemlouvala ať nebrečím. Když jsme se blížili k Americe, dostali jsme takové formuláře k vyplnění. Bylo tam myslím kolik toho vezeme do států, jakou to má cenu a tak podobně. Vím, že jsme z toho byli celkem vyděšení, moc jsme tomu ani v angličtině nerozumněli a neměli jsme žádné tušení jak to správně vyplnit. Na letišti jsme pak prošli kotrolou, kde jsme ukázali vízum společně s dalšími papíry, uložili si naše otisky prstů a měli pár otázek, proč jsme přijeli atd. (Mimochodem ten papír. který jsme dostali v letadle ani nikdo nekontroloval, jen jsme ho odevzdali) Pak už jsme šli rovnou vyzvednout kufry a mohli jsme začít hledat koordiátorku, která na nás měla čekat. Problém byl, že můj kufr tam nebyl.... tak jsm to šli vyřizovat do kanceláře letecké společnosti. Tam nám řekli, že pokud nemám americké mobilní číslo tak pro mě nemůžou nic udělat. Vtipné bylo, že jsem to brala celkem v klidu a nějak mě to nevystrašilo :D Další věc je, že jsme nemohli najít naši koordinátorku. Nakonec jsme ji našli.. a do cestovky dali její číslo ať ji kontaktujou až kufr najdou.
      Když jsme nasedli do taxíku tak jsem konečně měla možnost užít si New York. Bylo to pro mě neuvěřitelné. Za čtyři dny jsme navštívili Sochu Svobody, Time Square, Empire State Building, Rockefeller Centrum.... atd.
     Za čtyři dny jsem poznala skvělé kamarády, navštívila spoustu míst a vůbec se mi nechtělo loučit. Nakonec jsme se ale domluvili, že se určitě zase sejdem jak se vrátíme :)
Rockefeller Centrum

Central Park

Time Square

Mějte se krásně,
Tina

Žádné komentáře:

Okomentovat