středa 15. ledna 2014

Škola v Americe

Škola se tu podstatně liší od té české. Školy spravuje tzv. školská rada, která je určená pro jeden region. Já chodím do školy v St. Tammany Parish. Oni stanovují pravidla, rozpočet pro školy atd. Většina jejich pravidel mi přijde hloupá.. ale bohužel s tím nic neudělám a musím je dodržovat. Hlavní rozdíl je v systému střídání vyučovacích hodin. 
Každý předmět máte většinou v jiné učebně a s jinými spolužáky. Já mám každý den sedm vyučovacích hodin - hodina trvá cca 55 minut a přestávky mezi nimi jsou 4 nebo 5 minut. Vyučování začíná každý den v 7:25 a končí v 15:36. Maturanti pak mají možnost si školní den zkrátit o dvě vyučovací hodiny (bohužel to neplatí pro výměnné studenty - jedno z pravivdel St. Tammany Parish)
Ve většině předmětů stačí jen dávat pozor a plnit domácí úkoly za které máte známky. (Nejlepší na tom je, že učitelé ty úkoly NEČTOU.. takže se mi několikrát stalo, že jsem do pracovního listu napsala úplnou blbost a prošlo mi to.)

Matematika
Asi nejlehčí předmět co existuje. Zvolila jsem si pravděpodobnosti a statistiky... Hodina probíhá následovně: učitel povídá o své dceři, jak se jí daří na vysoké apod. Nejlepší je se učitele zeptat na počasí nebo něco podobného... On totiž pak většinu hodiny mluví o všem možném jen ne o matice. V téhle hodině dávám pozor jen dvě hodiny v týdnu. První den - když dostaneme tzv. practice test, a další den když píšeme test. Mezi ,,Practice test" a testem, který nakonec píšeme je jen jeden rozdíl - jsou změněná čísla. Všechno ještě ulehčuje fakt, že učitel ten test na procvičení sám vypracuje a řekne nám přesný postup... + žádné úkoly v téhle hodině. Takže jasné Ačko z matiky. 
Španělština
Asi můj nejneoblíbenější předmět. Učitelka nám většinou rozdá pracovní listy a na konci je posbírá a dá nám za ně kredit. Což znamená, že musíte alespoň trochu přemýšlet co děláte...  :D
Civics - Občanka
Tady se učíme o americké vládě. Celkem zajímavá hodina. (A na testy se nemusíte učit, protože většina otázek je ,,common sense".
Angličtina
Většinou čteme knihy (naposled jsme četli Macbeth a Beowulf) nebo děláme referáty. Nezáživná hodina - většinou usínám.
Sociologie
Když jsem si brala tenhle předmět tak jsem si představovala, že se dozvím o různých kulturách, o zvycích... o tom jak se lidé chovají v určitých situacích.. ne - v téhle hodině se díváme na filmy :)
btw. zrovna dneska jsem v sociologii usla (a spala celou hodinu) ;)
Piáno
Na tuhle hodinu jsem se asi nejvíce těšila. Každý má svůj keyboard a učíme se hrát. +(Učitelka nám občas koupí pizzu atd.)
Americká historie
První semestr jsme nedělali skoro nic. Měli jsme totiž strašně hlučnou třídu a tak jsme celou hodinu jen kecali... sice podle toho taky vypadaly naše známky, protože jsme neprobrali žádné učivo, ale alespoň nebyla nuda. :D


1 komentář:

  1. Tak to vypadá na hodně velkou pohodu..:)) Poslední dobou se občas setkávám s názory, že střední škola v USA je něco jako druhý stupeň tady v ČR. Máš ten stejný pocit? Na druhou stranu, znám o několika lidech, kteří v USA studovali přes CCI - www.akcevpohode.cz a tam ta úroveň na státní škole byla vysoká, někteří dostali i nabídku stipendia na univerzitu.

    OdpovědětVymazat